سبد خرید
0
رابطینو : قطب نمای ارتباطات تو

نیم نگاهی به استانبول

استانبول مسجد

از معماری عثمانی تا سواحل مدیترانه‌ای، ترکیه پیوندی میان قاره‌ها

در این پست از وبلاگ رابطینو از مجموعه نقاط دیدنی جهان، بر روی مکان های دیدنی معروف ترکیه تمرکز می کنیم. از بناهای تاریخی مسحورکننده استانبول گرفته تا کاپادوکیه، ترکیه دارای جاذبه‌ها و مکان‌های باورنکردنی است که ارزش دیدن دارند. طبق معمول در این مجموعه، از چند وبسایت معتبر مطالبی را جمع آوری و ترجمه کردیم تا با برخی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی ترکیه بهترین محتوای ممکن را تولید کنیم.

ترکیه یکی از محبوب‌ترین مقاصد در جهان است. این کشور به خاطر سواحل فوق العاده، مناظر چشمگیر، شهرهای تاریخی و فرهنگ منحصر به فرد و عجیب و غریبش شناخته شده است. این قطب سیاحتی به سادگی همه انتظارات شما از یک سفر فوق العاده را برآورده می‌کند؛ اما ساختمان های باستانی مربوط به امپراتوری های بیزانس و عثمانی (دو مورد از جاذبه‌هایی که ترکیه به آنها مشهور است) احتمالا فراتر از انتظارتان خواهد بود. موقعیت ترکیه برای این کشور و مردمش صندلی‌های ردیف اول را برای بسیاری از رویدادهای جهانی فراهم کرده است. این مکان که بین اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد، هزاران سال است که محل تلاقی فرهنگ و تاریخ بوده است. اگر قصد بازدید از این مقصد خاص را دارید، مطمئناً می خواهید قبل از رفتن کمی در مورد تاریخ ترکیه بدانید. داستان تاریخ این ملت طولانی است. پر از ماجراجویی و مبارزه، پیروزی و شکوه و رمز و راز و دسیسه است. قصه‌های این مملکت می‌تواند به عنوان بازتاب و جمع‌بندی شگفت انگیزی از تاریخ جامع بشر در سیاره زمین عمل کند.

بنابراین، بدون توضیح بیشتر، بیایید برخی از مشهورترین نقاط دیدنی ترکیه را بررسی کنیم.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

استانبول یکی از مهم ترین نقاط گردشگری نه تنها در ترکیه، بلکه در جهان است. هزاران هتل و سایر جاذبه های توریستی در این شهر وجود دارد. استانبول، بزرگترین شهر ترکیه، دارای تعدادی جاذبه مهم است که قدمت آنها به دورانی از تاریخ باز می‌گردد که استانبول یا همان قسطنطنیه پایتخت امپراطوری‌های بیزانس (امپراطوری روم شرقی) و عثمانی بوده است.
استانبول تنها شهر بزرگ در جهان است که در دو قاره قرار گرفته و فقط یک تنگه آبی باریک دو قسمت شهر را از هم جدا می‌کند. این کلان‌شهر به دلیل موقعیت عالی خود در تنگه بسفر بین آسیا و اروپا همیشه مهم بوده است؛ حتی این موقعیت جغرافیایی عالی و استراتژیک تا به حال تهدیداتی از جمله فتح شدن توسط اقوام مختلفی مانند یونانی‌ها، رومی‌ها، جنوائی‌ها و عثمانی‌ها را برایش به همراه داشته است.

استانبول به دلیل امکانات، زیبایی تاریخی، سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی خود پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است. اجازه ندهید شلوغی آن شما را بترساند؛ زیرا این شهر زیبایی طبیعی و مکان‌های بکر و آرامی را نیز درون خود دارد. هنگامی که به اینجا آمدید و استانبول را کشف کردید، هرگز فرصت دوباره‌ای برای این تجربه نخواهید داشت و می‌خواهید دوباره آن را فراموش کنید. شما به سفری خواهید رفت تا مجذوب زندگی اجتماعی رنگارنگ، غذاها و نوشیدنی های استانبول و گذشته تاریخی منحصر به فرد آن شوید.

روح غالب بر زندگی اجتماعی استانبول:

استانبول را می‌توان پایتخت فعالیت های هنری ویژه ترکیه نامید. مناطق «بی‌اوغلو»، «جهانگیر»، «گالاتا»، «تونل» و «توپخانه» که سهم برجسته ای در محیط هنری ترکیه داشته اند، از جاذبه‌های گردشگری استانبول از نظر هنری هستند. اگر اهل هنر هستید، می توانید برای دیدن نمایشگاه‌های هنر معاصر و اجرای هنرمندان به یکی از این مناطق بروید و از گالری‌های هنری و بصری دیدن کنید. برای مثال فراموش نکنید که از استانبول مدرن، اولین موزه هنر مدرن که در ترکیه در «بی‌اوغلو» تأسیس شده است، دیدن کنید.

استانبول به ویژه به خاطر مکان‌های تفریحی رنگارنگ و زندگی شبانه‌اش که شور و سرور آن هرگز پایان نمی یابد، مشهور است. از این نظر، می‌توانید زندگی شبانه استانبول را از کافه‌ها و بارهای منطقه «کادیکوی» کشف کنید. علاوه بر این می‌توانید از مکان‌هایی که در آن موسیقی زنده و سرگرمی وجود دارد دیدن کنید و با غذاهای خوشمزه در منطقه «بی‌اوغلو» از خودتان پذیرایی کنید. این مکان‌های پر جنب و جوش و سرگرم‌کننده می‌توانند به عنوان یکی از بهترین نقاط شروع برای کشف استانبول به شما خدمت کنند.

غذاها و نوشیدنی‌های استانبول:

استانبول شهری است که برای مزه‌های خیابانی و فرهنگ سرو غذاها و نوشیدنی‌ها با مکان‌های ممتازش مشهور است. نه تنها خود شهر، بلکه غذاها و نوشیدنی‌ها از شما برای تشریف فرمایی به استانبول استقبال می کنند! این شهر که در دوره عثمانی تحت تأثیر «آشپزی کاخ» قرار گرفته بود، رستوران‌هایی نیز دارد که غذاهایی با طعمی اصیل و سنتی، به یادگار از غذاهای عثمانی، سرو می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نکات برای گشت و گذار در استانبول، تجربه طعم‌های بی‌نظیر و مطبوع ترکی خواهد بود.

اگرچه غذاها و نوشیدنی‌های استانبول متاثر از فرهنگ مدرن هستند؛ اما می‌توانید گزینه‌هایی برای کشف فرهنگ محلی استانبول نیز پیدا کنید. به عنوان مثال، می‌توانید «بوزا»ی معروف را در منطقه «وفا»ی استانبول بنوشید و به صورت خانوادگی با چشم‌اندازی زیبا از آن لذت ببرید. یکی دیگر از خوراکی‌های مخصوص استانبول ماست‌های خاص آن «یوقورت» است که می توانید آن را در «کانلیکا» میل کنید. با خوردن «کومپیر» در «اورتاکوی»، غذایی شبیه به کله‌پاچه به نام «اویکولوک» در «سوتلوچه»، قهوه ترک در «پیر لوتی»، و شکلات‌های معروف در «بی‌اوغلو»، می‌توانید طعم سفر به ترکیه را در ذهن خود ماندگار کنید.

استانبول همچنین اخیرا با میزبانی از مراکز خرید به یکی از بزرگترین قطب‌های خرید و فروش در منطقه اروپا تبدیل شده است. جاذبه‌های دیگر آن شامل رویدادهای ورزشی، موزه‌ها و رویدادهای فرهنگی است.

در مطالب بعدی رابطینو به ادامه معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌پردازیم.

 

ترجمه شده در رابطینو توسط سینا از 

https://istanbul.com/about-city/welcome-to-istanbulhttp://www.kultur.gov.tr/Eklenti/61825,decemberbulletin2018xlsxlsxls.xls?0https://www.traveldrafts.com/famous-landmarks-in-turkey/

مهدی رضایی اردانی وب‌سایت
من مهدی رضایی اردانی هستم. مربی کار تیمی و رهبری. علاقه مند به توسعه فردی و یادگیری مهارتهای نرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *