سبد خرید
0
ورود / ثبت نام
رابطینو : قطب نمای ارتباطات تو

نیم نگاهی به آنتالیا

ساحل لارا انتالیا

آنتالیا یکی از بهترین مقاصد گردشگران و پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه است.

سواحل آنتالیا یکی از بهترین سواحل در تمام اروپا هستند. برای مسافران ساحل، لارا یکی از معروف ترین سواحل آنتالیا است که چندین استراحتگاه مجلل و سرگرمی های فراوان را در خود جای داده است. علاقه مندان به تاریخ «شهر قدیمی» به ویژه سازه‌های دوران عثمانی و جاده‌های سنگفرش را دوست خواهند داشت. دروازه هادریان یکی از مشهورترین مکان‌ها است که به افتخار امپراتور روم در سال ۱۳۰ ساخته شده است. مسافرانی که دل به دریا می‌زنند، می‌توانند به دنبال ماجراجویی‌های خود در آنتالیا باشند؛ بخصوص پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در Lycian Way و آبشارهای Duden می‌تواند برایشان بسیار جذاب باشد.

آنتالیا، شهری در سواحل مدیترانه در جنوب غربی ترکیه، پایتخت گردشگری بین المللی ترکیه است.

شهر آنتالیا که در کنار خلیج آنتالیا قرار دارد، در قرن اول قبل از میلاد در تاریخ متولد شده است. زمانی که طبق افسانه‌ها، پادشاه آتالوس دوم پس از کشف این سرزمین به مردانش گفت: «اینجا باید بهشت باشد».

امروزه، گردشگرانی که از گوشه و کنار جهان به اینجا می‌آیند، می‌گویند که تنها پس از دیدن غروب خورشید در آنتالیا می‌توانند بگویند که همه‌ی چیزهایی را که یک فرد در طول عمرش مجاز است ببیند، دیده اند.

آنتالیا یک مقصد گردشگری است که با آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های نسبتاً گرم و بارانی شناخته می‌شود، یکی از دلایلی که باعث می‌شود تعداد روزافزونی از گردشگران به آنتالیا نه تنها به عنوان یک مقصد تابستانی، بلکه به‌عنوان یک اقامتگاه تعطیلات زمستانی نیز روی بیاورند. این جاذبه توریستی که در طول ۶۴۰ کیلومتر خط ساحلی در سواحل مدیترانه میزبان زیبایی‌های تاریخی و طبیعی بی‌شماری است، هر ساله پذیرای صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی می‌باشد. آنتالیا با گزینه‌های اقامتی مجلل و راحت یک تجربه تعطیلات منحصر به فرد را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد و این شهر با دریای درخشان و طبیعت فوق‌العاده غنی گردشگران را به خود جذب می‌کند.

آنتالیا

هنگامی که غذاهای آنتالیا را چشیدید، طعم پیاز تند یا بسیاری از غذاهای سرد مدیترانه ای با روغن زیتون برای همیشه زیر دندان شما می‌ماند و مهم نیست که چقدر برای پخت آن در خانه تلاش کنید، همیشه یک ادویه مخفی وجود خواهد داشت که آن را از قلم می‌اندازید… طعم جاها یا رنگ و بوی محلی که مردم بومی یاد گرفته اند در غذاهایشان استفاده کنند.

آنتالیا علاوه بر غذاهای خود، دارای سواحل طلایی (کنیالتی و لارا) و آبشارهای شیری کف‌آلود (دودن، ماناوگات) است که از جاذبه‌های گردشگری اصلی آن به حساب می‌آیند و به فهرست دلایلی اضافه شده اند که چرا مردم برای اولین بار این مقصد را برای تعطیلات را انتخاب می‌کنند یا حتی دوباره به اینجا بازمی‌گردند.

آنتالیا، عروس چشم‌نواز سواحل مدیترانه، توجه را به گذشته‌ای ریشه‌دار جلب می‌کند که از دوران باستان تا امروز میزبان تمدن‌های بسیاری و زیبایی‌های طبیعی و جغرافیایی بوده است.

در این شهر بسیاری از ویرانه‌های باستانی تاریخ را روشن می‌کنند و آثاری از گذشته را تحت حکومت لیدی‌ها، ایرانی‌ها، پرگامون‌ها، رومی‌ها، بیزانسی‌ها، سلجوقیان و عثمانی‌ها نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد شهر آنتالیا تمام گذشته فرهنگی و تاریخی ترکیه را به خوبی حفظ کرده و توسط باستان شناسی سنتی مساجد، کلیساها، مدارس و حمام‌ها که در آزمون‌های بی‌رحمانه زمان مقاومت کرده اند، مهر و موم شده است.

بخش تاریخی شهر، کالیچی، مرکز توریستی آنتالیا نیز هست؛ هتل‌ها و کلوپ‌ها، رستوران‌ها و بارها بناهایی هستند که جهان توریستی مدرن در کنار یولی مناره، نمادی از مرکز شهر تاریخی بازسازی‌شده و کسیک مناره، یک کلیسای بیزانسی سابق پانگالیا، که بعداً به مسجد تبدیل شد، بنا کرده است.

آنتالیا با بالا بردن سطح انتظارات کسانی که به دنبال سرگرمی، آدرنالین و هیجان هستند؛ درهای دنیایی پر از شور، حرکت و شادی را به روی بازدیدکنندگان می‌گشاید.

آنتالیا، با پدیده‌های تفریحی فراوان، از جمله بزرگترین آکواریوم تونلی جهان، غول‌پیکرترین چرخ و فلک ترکیه و پارک‌های آبی لذت‌بخش عرصه‌های توریستی جدیدی را ایجاد کرده است. سرعت، تکاپو و رقابت در این شهربازی‌ها در اوج است.

علیرغم محبوبیت فزاینده آنتالیا در بین گردشگران، حمل و نقل اصلی در اینجا از طریق هوایی است، اگرچه مسیرهای دریایی و زمینی اخیراً مورد توجه قرار گرفته اند. با این حال، اخیراً فرودگاه بین المللی آنتالیا ترمینال جدیدی را برای رویارویی با شلوغی و تعداد روزافزون گردشگران بین المللی افتتاح کرده است. کل سیستم حمل و نقل شهری آنتالیا این امکان را برای گردشگرانش فراهم می‌کند که حین این که از یک مکان به مکان دیگر حرکت می‌کنند، از تمام مناظر مورد نظر خود بازدید به عمل آورند و در عین حال انرژی خود را برای تور بزرگ رستوران ها و بارها حفظ کنند. بنابراین، گردشگران می‌توانند از میان مینی‌بوس‌های توری که مسیر مشخصی، تاکسی یا تراموا را دنبال می‌کنند، انتخاب خود را داشته باشند تا برای مثال یک روز تور خود را در موزه آنتالیا با پیاده‌روی در پارک ساحلی آنتالیا یا در ساحل کنییالتی به پایان برسانند. به همین ترتیب، آنها می توانند در امتداد ساحل، درست بالای سواحل کنیالتی و لارا از هتل خود (چه لوکس مانند شرایتون وویجر، فالز یا هتل ارزان اما راحت) خارج شوند، سوار تراموا شوند و در مرکز شهر پیاده شوند. خیابان‌هایی مملو از خانه‌های قدیمی ترکی و یونانی.

حمام‌های ترکی افسانه‌ای، غذاهای تند، فروشگاه‌های هدیه و سوغاتی رنگارنگ، خیابان‌ها و بارهای پر سر و صدا مملو از سایر گردشگران سرخوش، درست مانند شما، آثار تاریخی حفظ شده در بناهای هلنیستی، رومی، بیزانسی یا عثمانی، جشنواره‌های آنتالیا، همه دلایلی هستند که شما باید حداقل یک بار در زندگی خود در این بهشت افراط کنید و لذت ببرید.

تهیه و ترجمه در تیم تولید محتوای رابطینو توسط سینا از:

 

https://www.visit-antalya.com/

https://antalya.com.tr/en/discovery/activities

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

سینا ضیایی فر
سلام من سینام! دانشجوی داروسازی، مدالیست المپیاد کارآفرینی و هم‌بنیان‌گذار رابطینو، قطب‌نمای ارتباطات تو... امیدوارم آشنایی ما با همدیگه، شروع اتفاقای خوب و خاصی باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *