سبد خرید
0
رابطینو : قطب نمای ارتباطات تو

ده کار که در کیش باید انجام دهید

کشتی یونانی کیش

کیش جزیره ای به وسعت ۳۵ مایل مربع در حدود ۱۲ مایلی سواحل ایران است. کیش که زمانی تفرجگاه خصوصی شاه سابق و مهمانان نخبه‌اش بود، مجلل‌تر و توسعه‌یافته‌تر از دو جزیره اصلی ایران است.

کیش نیز مانند قشم یک منطقه آزاد تجاری است و گردشگران خارجی تا ۱۴ روز نیاز به ویزا ندارند، به این معنی که حتی اگر نتوانید به سرزمین اصلی بروید، باز هم می‌توانید برای چشیدن طعم مهمان نوازی ایرانی به کیش بروید. . تابستان‌ها می‌تواند به‌طور غیرقابل تحملی گرم و مرطوب باشد، بنابراین بهترین ماه‌ها برای بازدید بین نوامبر و مارس است.

در اینجا ده کار که در کیش باید انجام دهید؛ توسط تیم محتوای رابطینو آورده شده است.

ورزشهای آبی

از پاراسلینگ تا غواصی، از بردینگ گرفته  تا جت اسکی، کیش همه چیز را  با هم  دارد. این فعالیت‌ها توسط مردان و زنان جوان و کاملا  ایرانی هدایت می‌شوند که به شما یادآوری می‌کنند که مهم نیست در چه گوشه‌ای از جهان هستید، فرهنگ موج سواری یکسان است. در حالی که حجاب اجباری همچنان در این جزایر الزامی است، اما کمی سست‌تر است. برای شرکت در این فعالیت های آبی، یک کلاه شنا به عنوان حجاب برای بانوان کفایت می کند. اگر واقعاً نمی‌خواهید وارد آب شوید، می‌توانید قایق‌های کف شیشه‌ای را امتحان کنید تا نگاهی اجمالی به زندگی دریایی رنگارنگ آکواریوم خلیج فارس بیندازید.

 

دوچرخه سواری

مسیر دوچرخه‌سواری به طول ۴۷ مایل در سراسر جزیره به شکل جاده مارگونه ای می‌چرخد و مستقل از جاده‌های ماشین است و راهی زیبا و به خصوص آسان را برای یافتن سواحل خلوت و توقف در اوقات فراغت خود برای گرفتن عکس در پس‌زمینه زیبای آب نیلگون خلیج فارس ایجاد می‌کند. . ایستگاه‌های کرایه در سراسر جزیره واقع شده‌اند و دوچرخه، سه چرخه، دوچرخه پشت سر هم و اسکوتر همگی به صورت ساعتی یا روزانه برای اجاره در دسترس هستند.

 

کشتی یونانی

Khoula F. از سال ۱۹۶۶ در ساحل جنوب غربی جزیره کیش لنگر انداخته است. این کشتی در بریتانیا ساخته شد و قبل از رسیدن به آخرین مالک که یونانی بود چندین بار مالک آن را تغییر یافت. کشتی در نهایت به سواحل کیش رفت و با وجود اینکه تلاشی برای نجات او انجام شد، بی نتیجه ماند و او از آن زمان در محل خود باقی مانده است. کشتی یونانی به ویژه هنگام غروب خورشید، زمانی که گردشگران برای گرفتن عکس از او می آیند، زیبا است.

 

ساحل مرجان

این ساحل که در ضلع شرقی جزیره قرار دارد، به خاطر مرجان های زیبایی که در آن یافت می شود نامگذاری شده است. ساحل با آلاچیق ها پوشیده شده است که در کنار درختان نخل و محوطه سازی، منظره پانورامایی خاصی را ارائه می دهد. این ساحل مکانی بسیار محبوب برای تماشای طلوع فراموش نشدنی خورشید است. بسیاری از باشگاه های ورزشی دریایی نیز در اینجا قرار دارند و رزرو برای هر یک از فعالیت ها را آسان می کند.

ساحل مرجان کیش

شهر زیرزمینی کاریز

آب به عنوان یک منبع کمیاب در بسیاری از مناطق ایران بوده است،به همین دلیل ایرانیان باستان سیستم قنات را به وجود آوردند – چاه های عمودی با شیب ملایمی که آب را به مناطق خشک هدایت می کند. کاریز یکی از این قنات های ۲۵۰۰ ساله است و بازدیدکنندگان می توانند در تونل های آن قدم بزنند و از نزدیک از این نوع سیستم دیدن کنند. تونل ها بیش از پنج مایل امتداد دارند و کاریز را بیشتر شبیه یک شهر زیرزمینی می کنند. این سازه باستانی حفظ شده اما با اضافه شدن غرفه های صنایع دستی و چایخانه سنتی مدرن شده است.

 

شهر باستانی حریره

گفته می شود این شهر قرن هشتم همان شهری است که سعدی شاعر نامدار فارسی زبان در اثر خود گلستان از آن یاد کرده است. حریره که در بخش مرکزی و شمالی جزیره قرار دارد، نگاهی اجمالی به معماری باستانی ارائه می‌دهد، و اگرچه امروزه بخش زیادی از آن دست نخورده باقی نمانده است، خرابه‌ها نشان می‌دهد که زمانی منطقه‌ای پر رونق بوده است. حفاری این مکان تخمین می‌زند که حدود ۱۰۰۰ سال تاسیس شده و ۶۰۰ سال بعد متروک شده است.

شهر حریره کیش

مخزن آب دوقلو

آب انبار دوقلو در سال ۱۳۷۲ بر روی بقایای یک آب انبار موجود ساخته شد و معماری آن به شدت یادآور آب انبارهای یزد است. در مکان هایی که کمبود آب وجود داشت، چنین سازه هایی برای ذخیره آب ساخته می شد. بادگیر (بادگیر)، یک سازه معماری باستانی ایرانی که برای ایجاد تهویه طبیعی استفاده می‌شد، به نگه داشتن آب در دمای نزدیک به انجماد کمک می‌کرد.

 

لاک پشت های دریایی کیش

در سواحل جنوبی و غربی این جزیره مرجانی بین ماه‌های مارس و آگوست، لاک‌پشت‌های پوزه عقابی برای تخم‌گذاری به زمین‌های حفاظت‌شده بیرون می‌آیند. این سواحل به گردشگران این فرصت را می دهد تا این لاک پشت های غول پیکر را که در مقابل امواج شنا می کنند، به داخل دریا تماشا کنند. دوربین خود را بردارید و به سمت این سواحل دور افتاده بروید تا سرهایی را که از آب بیرون می‌زنند، ببینید و از لاک‌پشت‌هایی که برای لانه کردن تخم‌هایشان سوراخ می‌کنند عکس بگیرید (البته از فاصله ایمن).

 

مجتمع درخت سبز

شمال جزیره، منطقه ای سرسبز که به دره پرتغالی ها معروف است، محل مجتمع درخت سبز است که در اطراف یکی از قدیمی ترین درختان لر (بانیان) ساخته شده است. گفته می شود حدود ۶۰۰ سال سن دارد، بسیاری معتقدند این درخت فرخنده است و به اینجا می آیند تا آرزویی داشته باشند و نخی به دور شاخه های ضخیم پیچ خورده ببندند تا به واقعیت بپیوندند، اقدامی ضروری برای یافتن همنوع خود! بقیه مجموعه فضای سبز فوق العاده ای را فراهم می کند که در آن با یک لیوان چای داغ ایرانی یا شاید یک بستنی سرد می توانید در آن استراحت کنید.

 

پارک دلفین کیش

پارک دلفین یک پارک ۱۷۰ هکتاری است که نه تنها دارای حیات دریایی است، بلکه دارای باغ های متنوعی از جمله پروانه، ارکیده و کاکتوس و همچنین بزرگترین استخر جزیره است که دلفین ها، شیرهای دریایی و نهنگ ها را در خود جای داده است. باغ پرندگان پارک شامل بیش از ۴۷ گونه پرنده و حیوانات دیگر است. بازدید کامل از پارک چند ساعت طول می کشد، اما می تواند یک توقف هیجان انگیز به خصوص برای بازدیدکنندگان با کودکان باشد.

 

ترجمه شده در رابطینو توسط بهارک از:

https://theculturetrip.com/middle-east/iran/articles/the-top-10-things-to-do-and-see-in-kish

مهدی رضایی اردانی وب‌سایت
من مهدی رضایی اردانی هستم. مربی کار تیمی و رهبری. علاقه مند به توسعه فردی و یادگیری مهارتهای نرم.

یک نظر

  • ناشناس گفت:

    شهر زیرزمینی کاریز، نمونه مشابه نداره. تو دنیا تکه

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *